Effektiv behandling av ledd og muskulære smerter og plager

Effektiv behandling av ledd og muskulære smerter og plager

Vårt behandlingstilbud

Fysioterapi

Undersøkelse og behandling individuelt og i grupper. Alle fysioterapeutene hos oss har driftsavtale med Sømna kommune. Dette innebærer at vi har avtale med HELFO og at du kan ta direkte kontakt med oss uten å gå via legen først. Vi følger HELFOs takstplakat, hvilket betyr opptjening til Frikort 2. Således begrenses kostnader. Vi samarbeider nært med kommunelegene i Sømna og kommunens andre helseinstitusjoner.

Gruppetilbud:

• Treningsgrupper for eldre
  • Treningsgrupper i studio
  • Pilatesgrupper
  • Trening i varmtvannsbasseng
  • Livsstilsgruppe menn

Laserbehandling

Laserbehandling er en godt dokumentert behandlingsmetode som har lokal betennelsesdempende og smertelindrende effekt, samtidig som den tilheler skader.

Psykomotorisk fysioterapi

Psykomotorisk fysioterapi retter seg mot bevisstgjøring og endring av spenningstilstander og smerter i kroppen, og gir økt fortrolighet og kontakt med egen kropp. Siri C. Evensen er psykomotoriker hos oss.

Akupunktur

En alternativ behandlingsmetode som brukes for å stimulere og avspenne nerver og muskler. Akupunktør Ørjar W. Evensen utfører klassisk akupunktur, øreakupunktur og dry-needling.

Trykk- og sjokkbølgebehandling

Trykkbølgebehandling og sjokkbølgebehandling er behandlingsmetoder som brukes for å redusere eller fjerne kroniske plager i muskler eller sener.

Osteopati

Manuell behandling av smerter og plager ved hjelp av ulike massasje- og manipulasjonsteknikker. Ørjar W. Evensen er osteopat hos oss.

Trening og velvære

Treningssenter

Vi driver et treningsstudio parallelt med behandlingssenteret vårt. Her finnes alt av apparater og utstyr til opptrening og rehabilitering. Nedre aldersgrense er 14 år. Vi tilbyr gratis innføringstime med individuelt tilpasset treningsopplegg fra fysioterapeut. Hos oss kan du også delta på styrkegruppe i sal Tabata/Hardhausen.

Priser

• 12 mnd./avtalegiro: 399,- pr. mnd.
  • 6 mnd. kontantavtale: 3200,-
  • Feriebesøk: 120,- pr. trening

Fysiopilates

Trening som baserer seg på tradisjonell pilates i kombinasjon med elementer fra fysioterapi og som er effektiv for å oppnå stabilitet.

Bassengtrening

En behagelig og morsom treningsform med mål om å bedre fysisk funksjon og reduserer muskulære smerter og plager.

Livsstilsgrupper

I en livsstilsgruppe vil du få råd og veiledning rundt hvilke kostholds- og treningsmessige valg du bør ta for å oppnå en sunn og god kropp og helse.

Solarium

Våre to solarium kan benyttes av pasienter, medlemmer i treningsstudioet eller de som ikke er kunde hos oss i det hele tatt. Solariumene har 18 års aldersgrense.

Bestill time

Ønsker du å bestille time til fysioterapeut eller lurer du på noe? Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat!